En kyrka för alla åldrar

För Jesus var barnen viktiga. Han tog sig tid för dem, deras behov och lät dem ta plats. Det vill vi också göra. Välkommen att delta i vår barn- och ungdomsverksamhet!

Image by Adrien Ledoux

Station

För dig som går på mellanstadiet eller högstadiet finns Station. Var annan fredagskväll träffas vi i kyrkans källare till roliga aktiviteter, café och schysst häng. Kvällen avslutas med en talkshow med spännande gäster, tävlingar, musik, undervisning och bön.

När?
Kl. 18:00-21:00

2 feb

16 feb

15 mars Taco-kväll för familj och kompisar

10-11 maj Övernattning

24 maj Avslutning

Var?

Elims källare, ingång Norra Järnvägsgatan 16

Station

I samband med söndagens gudstjänster finns söndagsskola med lekar, pyssel, bibelberättelse och samtal.

11.00 Gudstjänst

18.00 Sinnesrogudstjänst, 1 gång i månaden

Vi möts i den kyrka som gudstjänsten firas och vi är med i början av gudstjänsten innan vi går ner tillsammmans

pikwizard-4da21c2cca8906fa16e0d2359c45b08d.jpg

Skatten

Skatten / Himlakul
Image by Nicolas Lobos

Ungdomshäng

Som tonåring är man välkommen att vara med på STATION, för att sen efteråt kunna ha ungdomshäng i kyrkan. En plats för gemenskap, skoj, fika, att växa i tro och träffa nya vänner. Välkommen med!

Vi ses på nedervåningen i Elimkyrkan kl 21:00 se kvällar det är STATION. Det blir häng, andakt och fika.

För dig som är 14-20 år.

Varmt välkommen!

Du som förälder är den allra viktigaste förebilden för ditt barn när det gäller tron på Jesus. Det är hemma vi lever vår tro och våra barn ser att den betyder något i vårt vardagsliv. Från den enkla aftonbönen och bordsbönen, till bönen när det krisar. Det bästa vi kan göra är att visa vårt beroende av Gud.

Söndagsskola hemma

Här kan du fortsätta samtalet om söndagsens bibeltext hemma vid matbordet.

Image by Ann Danilina

Tro i hemmet

A night of worship (1 of 1).jpg

A Night of Worship

En lovsångskväll där vi möter Gud för att Han är den Han är. Vi är i Hans närvaro och låter Honom tala och kommer med förväntan om att vi förvandlas av Han närhet.

Dessa kvällar vill vi ska präglas av frihet, där vi får uttrycka vårt behov av Jesus med hela vår kropp och alla våra sinnen. Tillbedjan är i fokus.

Efteråt hänger vi kvar och umgås i cafémiljö.