Our Story

SE VILKET HOPP

EFESIERBREVET

2024 följer vi bibelläsningsplanen från Equmeniakyrkan

Det första brevet är skrivet till församlingen i Efesos. En församling som grundats av Paulus och där han tillbringade flera år som ledare i församlingen. Nu leds den av Apollos, Aquila och Priscilla, och senare avskiljer Paulus Timoteus som pastor hos dem.

Efesos var ett ekonomiskt centrum känt för sitt Artemistempel, och här fanns ett stort intresse för det kosmiska och ockulta. Därför betonar Paulus i brevet Jesus väldiga kraft och hur hans försoning fått konsekvenser för hela skapelsen.

Tillsammans läser Equmeniakyrkan Efesierbrevet. Som en hjälp att odla heliga vanor får du här en bibelläsningsplan. Planen bygger på att du läser 5 dagar i veckan med paus för påsk, Kristi himmelsfärd, pingst och jul.